Nowy diesel Mitsubishi ASX 1.6 DID 4WD
Jak wykazały najnowsze testy wprowadzenie przez Mitsubishi w modelu ASX nowego silnika Diesla 1.6/114 KM w zamian za jednostkę 1.8/116 KM okazało się dobrym posunięciem.
Zmiany dotyczą również nadwozia, gdzie mimo niewielkich rozmiarów auta (długość niespełna 4,3 m) czwórka pasażerów ma w środku ASX-a wystarczająco dużo miejsca.
Fotele są umieszczone wysoko, przez co kierowca ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Bagażnik ma pojemność 419 l (1219 l po złożeniu tylnych siedzeń). Natomiast oparcia kanapy składają się na płasko. Dodatkowo wewnątrz znajduje się mnóstwo schowków na różne drobiazgi.
Silnik ASX’a mimo stosunkowo niewielkiej mocy 114 KM moment obrotowy osiąga już przy 1750 obr./min i utrzymuje tę wartość do 2500 obr./min. Przekłada się to także na niskie spalanie w trasie. ASX zadowala się 5,5 l oleju napędowego na 100 km (autostrada), co jest bliskie danym fabrycznym. Sześciobiegowa ręczna skrzynia także pozwala na ekonomiczną jazdę.
Jeśli chodzi o cenę auta z punktu widzenia kosztów i tego, co dostaje się w zamian (szczególnie cenny okazuje się napęd 4x4), w promocyjnej cenie (rabat 4000 zł) ASX Invite kosztuje 98 990 zł.