Nowy Mitsubishi Outlander pod lupą
Krótko po prezentacji Nowego Mitsubishi Outlandera MY2016 możemy z dumą pochwalić się wieloma pozytywnymi publikacjami motoryzacyjnymi na jego temat.
Zmiany dokonane przez inżynierów Mitsubishi w ponad 100 elementach zostały zauważone przez ekspertów, którzy najbardziej docenili nowy wygląd nadwozia. Przeprojektowany i wyrazisty przód oraz nowy tył ze zmienionymi kloszami lamp nadały SUV-owi charakteru.
Wnętrze Outlandera trzeciej generacji powstało co prawda na płycie "dwójki", ale konstruktorom udało się wygospodarować nieco więcej miejsca. Trzeci rząd siedzeń rozkłada się jednym ruchem ręki, a składając je, uzyskujemy ogromny bagażnik. Kanapę w wersji 7-miejscowej można przesuwać wzdłużnie, wedle potrzeb. Fotele zostały poprawione i są znacznie wygodniejsze. Do tego na duży plus zasługuje konstrukcja deski rozdzielczej, której nie można odmówić funkcjonalności.
Nowy Mitsubishi Outlander może pochwalić się lepszym wyciszeniem wnętrza. To zasługa nie tylko nowych materiałów wygłuszeniowych, ale też usztywnionej konstrukcji. Zmieniono zawieszenie oraz nowe lusterka, które stawiają mniejszy opór podczas jazdy.
Poza tym w Outlanderze znajdziemy bogatą ofertę w dziedzinie systemów poprawiających bezpieczeństwo - m.in. aktywny tempomat czy system zapobiegający najechaniu na poprzedzający pojazd.
Mitsubishi Outlander w wersji z napędem na cztery koła w połączeniu z 19-centymetrowym prześwitem pozwala zjechać z utwardzonej drogi. Kierowca ma do wyboru trzy tryby. Jeden z nich to 4WD ECO, który zapewnia napęd przedniej osi, obniżając spalanie paliwa i dołącza tylną, kiedy wykryty zostanie uślizg przednich kół.
Tryb 4WD AUTO ma zapewnić dobrą trakcję na większości dróg, a szczególnie na nawierzchni o zmniejszonej przyczepności.
4WD LOCK natomiast jest trybem mającym zapewnić maksymalną przyczepność kół i pozwolić wykorzystać wszystkie zalety napędu na cztery koła.
Auto sprawnie połyka dziury i nierówności, dobrze radzi sobie na nieutwardzonych szlakach, a przy większych prędkościach jest stabilne i zachowuje się neutralnie.
Do plusów Nowego Outlandera należy również doliczyć dobrą zwrotność. Mimo dużego nadwozia i sporego rozstawu kół manewrowanie autem, podobnie jak zawracanie, okazuje się przyjemnym i bezproblemowym zajęciem.
Najczęściej wybierana konfiguracja zawiera napęd na cztery koła, silnik benzynowy i przekładnię CVT. Oprócz świateł dziennych, tylnych i mijania w technologii LED posiada system nagłośnienia Rockford Fosgate, 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, system dostępu bezkluczykowego, kamera cofania, 18-calowe aluminiowe obręcze kół i relingi dachowe, zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Wszystkie zmiany, jakich dokonano w Mitsubishi Outlanderze spowodowały powstanie innego-lepszego samochodu. Jego największe atuty to przestronne wnętrze i atrakcyjny wygląd. Pamiętajmy też o 5-letniej gwarancji producenta (z limitem 100 tys. km i możliwością rozszerzenia do 300 tys. km). Zastanawiając się nad zakupem SUV-a z rynku pierwotnego warto wziąć Outlandera pod uwagę.