SsangYong Rexton DKR na Rajdzie Dakar 2019

ssangyomg rexton dakar 2019

Po ubiegłorocznym starcie w Rajdzie Dakar 2018 samochodem opartym na modelu Tivoli, SsangYong podjął kolejne wyzwanie i zdecydował się wystawić w edycji Rajdu Dakar 2019 nowy samochód, tym razem oparty na modelu Rexton.

Nowy Rexton DKR opracowany przez SsangYong w Hiszpanii jest równie muskularny jak jego „cywilna” odmiana. Samochód przygotowano na wszelkie wyzwania, czekające go na bezdrożach Rajdu Dakar.

Rexton jest przygotowany do walki na trasie najtrudniejszego rajdu a jego nadwozie jest zamontowane na wielorurowym podwoziu. Konstrukcja ta zapewnia dobrą sztywność. Samochód wyposażony został m. in. w specjalne, bardzo wytrzymałe opony, zapewniające bardzo dobrą przyczepność, mające nawet w najtrudniejszym terenie możliwość regulacji ciśnienia z kokpitu. W ten sposób zaprojektowany samochód ułatwia pokonywanie skrajnie różnych trudności napotykanych każdego dnia na rajdzie od twardych i szybkich dróg pokrytych kamieniami do bardzo miękkich piaszczystych wydm.

 

ssangyong rexton dakar 2019

Rexton DKR napędzany jest na tylne koła silnikiem o mocy 450 KM z momentem obrotowym sięgającym 1500 Nm, który rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy oraz osiąga maksymalną prędkość 195 km/h.
Dla zwiększenia niezawodności pojazdu do sterowania parametrami silnika użyto sterownika firmy MoTec. Rozwiązanie to pozwala na zmiany parametrów silnika w czasie rzeczywistym i jednocześnie eliminuje potrzebne w samochodach seryjnych bezpieczniki oraz przekaźniki zwiększając niezawodność instalacji elektrycznej samochodu.

 

ssangyong rexton dakar 2019

Rajd Dakar to w tym roku 11 dniowe zawody z 10 etapami w całości położonymi w Peru. Podczas rajdu kierowcy pokonają ponad 5 000 km z czego 70% trasy znajduje się na wydmach i piasku.

Życzymy załodze SsangYonga bezpiecznego osiągnięcia mety na jak najwyższym miejscu w klasyfikacji rajdu.


Wróć